Social Icons

twitterfacebookgoogle plusrss feedemail

niedziela, 20 stycznia 2013

Definitywny koniec nauki niemieckiego.

Definitywnie zakończyłem naukę języka niemieckiego. Największy problem
miałem z zapamiętaniem słownictwa - słowa niemieckie mają dla mnie nudne brzmienie, więc był problem z ich zapamiętaniem. Kolejny problem to rodzajniki. O ile rodzajniki np. członków rodziny są oczywiste, to z rodzajnikami np. owoców czy warzyw, już nie - wszystko mi się mieszało.

Przez te czynniki nauka niemieckiego mocno spowolniała naukę serbskiego, ukraińskiego oraz czeskiego. Słowa tamtych języków, zapamiętuję praktycznie natychmiast, a słowa niemieckie musiałem powtarzać wiele razy...

Mam już nawet kandydata na miejsce niemieckiego - język włoski. Włoskiego uczyłem się już wcześniej, ale chciałem uczyć się maksymalnie dwóch "normalnych" języków, więc wybrałem niemiecki, bo "przydatniejszy" oraz ze względu na korzenie niemieckie.

Język włoski w przeciwieństwie do niemieckiego, ma ciekawie brzmiące słowa np. piccolo, bambinowięc nauka będzie szła dużo szybciej...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 

Credits:

Flags by www.nordicfactory.com

INFO

Zakaz kopiowania grafik z wyjątkiem flag. Zakaz kopiowania treści bloga.

Sample Text